понеділок, 6 квітня 2015 р.

Загальна інформація й історія виникнення АЦ-40 (130) 63Б

АЦ-40 (130) -63Б - один з найбільш масово випускалися радянських пожежних автомобілів. Автоцистерна пожежна АЦ-40 (130) модель 63Б призначена для доставки до місця пожежі бойового розрахунку, засобів пожежогасіння, пожежно-технічного озброєння (ПТО) і служить для гасіння пожеж водою та повітряно-механічною піною.Автомобіль-цистерна АЦ-40 (130) -63Б середнього класу призначений для доставки до місця пожежі бойового розрахунку (посадковий формула 1 + 6), пожежно-технічного озброєння і запасу вогнегасних речовин (води і піноутворювача) і для гасіння пожежі водою і повітряно механічною піною.

АЦ-40 (130) модель 63Б є модернізованим варіантом автоцистерни АЦ-30 (130) модель 63А. Документацію на неї була розроблена в 1977 році, а з другої половини 1978, випуском настановної партії з 20 машин починається серійний випуск. До 1982 року обидві моделі (-63А і -63Б) випускалися паралельно. Причому затверджений щорічний план випуску АЦ-40 (130) -63Б весь цей час постійно зривався, і завод компенсував "недовипущенние" машини перевиконуючи план по старій модифікацією АЦ-30 (130) -63А. Тільки до 1983 року випуск -63Б вдається стабілізувати. Далі, впродовж кількох років, зріст виробництва тільки збільшувався, досягнувши у другій половині 1980-х близько 2000 штук на рік. АЦ-40 (130) -63Б отримала нову збільшену цистерну об'ємом 2350 літрів, замість 2100 л. у моделі 63А, і збільшений пенобак ємністю 170 л. замість 150 л. у -63А. В результаті цих змін надбудова (кузов) стала помітно ширше, через що відмовилися від декоративних накладок на колісні арки які раніше встановлювалися на модель 63А. Ще одним помітним відмінністю моделі -63Б від -63А стали напірні патрубки. Тепер їх прибрали всередину надбудови і закрили лючками. За час виробництва АЦ-40 (130) -63Б в зовнішній вигляд надбудови вносилися зміни, що спрощують її виробництво. Машини випуску 1978-1982 рр. мали так звану "низьку спідницю", образовавшую колісну арку, від якої потім відмовилися. З 1990 року задня стінка стала пряма, без вигину. З кінця 1980-х, періодично випускалися машини без віконця у дверцятах насосного відсіку.

Були зміни і в шасі. Так, з лютого 1984, завод ЗІЛ перейшов на випуск шасі ЗІЛ-130 з так званої "камазовской" гальмівною системою. Але що добре для звичайної вантажівки, стало великою проблемою для пожежної машини. Тепер перед кожним виїздом доводилося чекати поки накачати повітря, необхідний для роботи гальмівної системи. На це йшло кілька хвилин, у зв'язку чим збільшився час виїзду по тривозі ... З 1986 року, відповідно до ОСТ 37.001-269-83 шасі автомобіля ЗІЛ-130 отримують новий індекс ЗІЛ-431412. Але на індексі пожежної цистерни це не відбилося - до другої половини 1990-х вона випускалася з колишньою назвою АЦ-40 (130) -63Б. У вересні 1992 року завод ЗІЛ припинив випуск шасі ЗІЛ-431412. У зв'язку з цим, -63Б випускалися в середині 1990-х р базувалися на шасі УАМЗ-ЗІЛ-431412 виробництва Уральського автомоторного заводу. Характерною рисою цих машин була кабіна ЗІЛ-131 на ходової частини ЗІЛ-130.

Немає коментарів:

Дописати коментар